بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تنها چند ساعت مانده به رای‌گیری در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، بار دیگر مدعی شد هر کاری بتواند انجام خواهد داد تا تحریم های ضد ایرانی در خصوص ممنوعیت فروش سلاح به ایران را تمدید کند.

شورای امنیت سازمان ملل در حال رای دادن به قطعنامه پیشنهادی آمریکا است تا به طور نامحدود تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه ایران را تمدید کند. انتظار می رود نتیجه رای‌گیری در ساعات پایانی روز جمعه اعلام شود. برخی از پروتکل‌های بهداشتی در پی شیوع ویروس کرونا، فرآیند رای‌گیری را کمی طولانی کرده است.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو است. به نظر می‌رسد که قطعنامه مذکور تایید حداقل ۹ کشور  از ۱۵ عضو شورای امنیت را در پی خواهد داشت و بدین ترتیب مسکو و پکن مجبور به استفاده از حق وتو خواهند شد.

پمپئو همچنین از توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی تعریف و تمجید کرد و مدعی شد روابط دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل موجب پیشرفت منطقه خواهد شد. 
 
براساس توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی که جزئیات آن در روز پنج‌شنبه فاش شد، دو طرف بر ایجاد رابطه عادی دیپلماتیک توافق کردند. بر این اساس همکاری دو طرف در زمینه اقتصادی، سیاسی و امنیتی گسترش خواهد یافت. گروه‌های مقاومت فلسطینی توافق اخیر را مانند خنجری تعبیر کرده‌اند که امارات بر پیکر مقاومت وارد کرده است. آنها همچنین تاکید کردند توافق امارات و اسرائیل موجب افزایش ظلم و ستم طرف صهیونیستی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.