«جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری روز پنجشنبه گفته چنانچه ایران بخواهد گفت‌وگو کند، ترامپ اهل توافق است.

کوشنر که در یک کنفرانس خبری حضور داشت گفت: «اگر ایران گفت‌وگو بخواهد، ترامپ اهل توافق است.»

دونالد ترامپ هم روز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد چنانچه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر به پیروزی برسد ظرف ۳۰ روز با ایران به توافق خواهد رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «ایران به شدت مشتاق توافق است» اما منتظر است تا «جو بایدن» در انتخابات به پیروزی برسد تا بتواند به توافق بهتری دست پیدا کند.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

کوشنر که از طرف دولت ترامپ مأ‌مور پیشبرد طرحی موسوم به معامله قرن برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی شده بود این اظهارات را بعد از توافق تل‌آویو و ابوظبی برای عادی‌سازی روابط مطرح کرد.

«دونالد ترامپ» ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.