بر اساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز (۲۳ مرداد ماه) رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات هرمزگان و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی و برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

همچنین شنبه (۲۵ مرداد ماه) بارندگی توام با وزش باد شدید و کاهش دما در استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل (بویژه مرز گیلان) و شمال استان آذربایجان شرقی و روز یکشنبه (۲۶ مرداد ماه) در استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

فعالیت این سامانه روز دوشنبه (۲۷ مرداد ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی دور از انتظار نخواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود فعالیت این سامانه خسارت به شالیزارها، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی را به‌همراه داشته باشد بنابراین در چنین شرایطی انتقال محصولات برداشت شده بخصوص شلتوک به مکان‌های سرپوشیده (در کرانه‌های خزر) و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه (۲۵ مرداد ماه) در استان گیلان و بارندگی توام با وزش باد شدید و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما خبر داد.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی بر اثر فعالیت این سامانه خسارت به شالیزارها، بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود. از این رو در چنین شرایطی انتقال محصولات برداشت شده بخصوص شلتوک به مکان‌های سرپوشیده، بازبینی از دیوار استخرهای ماهی گرمابی، عدم اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.