خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یک هزار و ۳۶۰ متقاضی تاکنون آورده خود را برای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل کرده اند، گفت: براساس آخرین التیماتومی که اعلام کرده ایم استقبال متقاضیان برای تکمیل آورده خود بسیار خوب بوده است.

او ادامه داد: متقاضیان باید تا ۲ روز آینده اطلاعات و مدارک خود را برای طرح اقدام ملی مسکن هرچه سریعتر تکمیل کنند.

محبت خواه توضیح داد: متاسفانه تا پیش از اتمام آخرین زمان تکمیل آورده تنها ۲۶۰ نفر اطلاعات و آورده خود را تکمیل کرده بودند اما بعد از آخرین اطلاع رسانی، متقاضیان بیشتری اطلاعات و مدارک خود را برای ثبت نام در این بخش وارد کرده اند.


مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: آورده اولیه که باید برای طرح اقدام ملی مسکن واریز شود، ۴۰ میلیون تومان است و بعد از واریز این مبلغ، ساخت پروژه ها آغاز می شود.

محبت خواه با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی اراضی آماده است اما هنوز بسیاری از متقاضیان آورده خود را در این بخش تکمیل نکرده اند، افزود: ساخت پروژه های مسکن ملی در حال انجام است و اراضی آنها تامین شده و بنابراین باید هر چه سریعتر برای افزایش سرعت در اجرای پروژه ها متقاضیان آورده های خود را تکمیل کنند.

آغاز واگذاری اراضی‌ از هفته آینده

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: اراضی این بخش ها و واحدها تامین شده و به زودی و در هفته های آینده واگذاری این اراضی آغاز می شود.

محبت خواه تاکید کرد: در صورتی که متقاضیان تا زمان اعلام شده مدارک و آورده خود را تکمیل نکنند، از طرح اقدام ملی مسکن حذف می شوند.

او تصریح کرد: امکان ثبت نام مجدد در مراحل بعدی طرح اقدام ملی مسکن و یا پروژه های بعدی ممکن است برای انصراف دهندگان و یا  حذف  شدگان وجود نداشته باشد.

براساس این گزارش متقاضیان مسکن ملی در تهران بیش از یک ماه بود که به مراحل واریز وجه رسیده بودند، اما خبری از تکمیل مدارک و واریز آورده اولیه نبود، موضوعی که با تکمیل به موقع ساخت مسکن ملی ارتباط مستقیم دارد و در صورتی که متقاضیان سر وقت آورده خود را برای تزریق به پروژه واریز نکنند ساخت واحدها تا سال ۱۴۰۰ تکمیل نخواهد شد. به همین دلیل اداره کل  راه و شهرسازی استان تهران اعلام‌کرد که واریز نشدن قسط اولیه متقاضیان مسکن ملی در تهران در موعد مقرر به منزله انصراف از پروژه تلقی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.