پس از برگزاری آزمون های دکتری تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی،"دکتری تخصصی وزارت بهداشت"، "کارشناسی ارشد سال ۹۹" و "چهل و هفتمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی" طی دو هفته اخیر رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی به عنوان پنجمین آزمون کرونایی مرداد ماه، در نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه ۲۳ مرداد و صبح و عصر روز جمعه ۲۴ مرداد در ۳۵ حوزه امتحانی با رقابت ۸۱ هزار و ۱۷ داوطلب برگزار می شود.

فرایند آزمون نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع می شود و آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار می شود. در نوبت عصر نیز فرایند برگزاری از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شده و آزمون راس ساعت ۱۶ برگزار می شود.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون فوق به همراه برگه راهنما و سایر اطلاعات مربوط به اجرای آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی داوطلبان نیز که از روز ۱۹ مرداد آغاز شده بود پس از دو بار تمدید روز گذشته ۲۲ مرداد به پایان رسید.بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی تعداد ۸۱ هزار و ۱۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند و از ورود داوطلبان فاقد کارت ورود به جلسه آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، داوطلبان فقط مجاز هستند مداد، پاک کن، کارت شناسایی معتبر و ماسک (و فقط برای ۷ رشته مشخص شده ماشین حساب ساده) به همراه داشته باشند.

مدت زمان پاسخگویی به سوالات در رشته آمار زیستی ۱۱۰ دقیقه، رشته مهندسی پزشکی بیوالکتریک ۱۲۰ دقیقه و بقیه رشته ها به مدت ۱۶۰ دقیقه است.

همچنین به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی کلیه داوطلبان، افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند از سایر داوطلبان جدا شده و در فضایی مجزا امتحان خواهند داد و برای حفظ سلامتی، کلیه داوطلبان باید پس از اتمام آزمون تا زمان اعلام عوامل اجرایی آزمون ، همچنان در صندلی خود مستقر باشند تا مجوز خروج به تدریج و با رعایت فاصله اجتماعی، صادر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.