«عادل الکرعاوی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خواستار اقدام قاطع بغداد در برابر تجاوزات ترکیه شد.

الکرعاوی که سخنگوی تیپ ۱۹ جنبش «انصار الله الاوفیاء» است، به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «از آغاز، نسبت به خطر تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار دادیم».

وی ادامه داد: «گفتیم که اگر دولت [عراق] موضع جدی و رسمی برای توقف این تجاوزات اتخاذ نکند، این عملیاتها افزایش خواهد یافت».

این فرمانده الحشد با بیان این مطلب افزود: «ترکیه پا را از حمله به مواضع حزب کارگران کردستان فراتر گذاشته، وارد کردستان عراق شده و کنترل زمینی و هوایی را به دست گرفته است».

وی با بیان اینکه، موضعگیری بغداد نسبت به این عملیات، ضعیف و ناچیز است، خاطر نشان کرد: «موضع دیپلماسی در برابر ترکیه، سودی نخواهد داشت؛ زیرا آنکارا فکر می‌کند که عراق ضعیف است و نمی‌تواند از مرزهای خود دفاع و با مداخلات خارجی مقابله کند».

الکرعاوی با اشاره به اینکه «ارتش ترکیه یک طرح عثمانی دارد تا خود را به استان نینوی برساند و آن را به ترکیه الحاق کند»، گفت: «دولت ترکیه در پی احداث پایگاههای بزرگ نظامی در شمال عراق است».

سخنگوی انصارالله در پایان خاطر نشان کرد، بیانیه وزارت خارجه عراق غیر قابل قبول است و «ما به جای احضار سفیر ترکیه، خواستار اخراج وی و اعزام نیروهای عراقی به شمال عراق هستیم».

در همین ارتباط، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه تأکید کرد که این کشور، برای پاسخ به تجاوزات ترکیه توانایی لازم را دارد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین گفت که اگر بغداد با تجاوزات و حملات از در دیپلماسی برخورد می‌کند، «بدین معنا نیست که عراق نمی‌تواند راه حل [دیگری] پیدا کند».

وی در پایان تأکید کرد: «با شدیدترین لحن ممکن، [اعلام می‌کنیم که] نمی‌پذیریم خاک عراق، عرصه عملیاتهای نظامی باشد».

رسانه‌های عراقی عصر روز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.

ارتش عراق گفته است که پهپاد ترکیه یک خودروی در حال حرکت نیروهای عراقی را در شمال استان اربیل هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.