اسکای نیوز عربی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه در حمله ارتش سوریه به ادلب ۱۴ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند، به ارتش سوریه درباره هدف قرار دادن سربازان ارتش این کشور در ادلب هشدار داد.

اردوغان گفت: گروه‌های تحت حمایت ترکیه برای خارج شدن نیروهای سوری از ادلب بسیج شده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ترکیه قصد دارد تا اواخر فوریه، نیروهای سوری را از مرزهای ذکر شده در توافق سوچی بیرون کرده یعنی به پشت پایگاه‌های کنترلی خود در ادلب براند و تمام اقدامات لازم را علیه ارتش سوریه از جمله استفاده از ابزارهای زمینی و هوایی در پیش خواهد گرفت.

شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع گزارش داد، نیروهای ترکیه‌ای با ادامه انتقال تجهیزات و کاروان‌های نظامی این کشور به داخل خاک سوریه، یک پایگاه نظامی جدید را میان دو شهرک بنش و طعوم در حومه شمالی ادلب ایجاد کردند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، دستکم دو کاروان ترکیه‌ای شامل ۱۰۰ خودروی نظامی از جمله ده‌ها تانک، خودروی زرهی و نفربر وارد سوریه شدند.

به گفته منابع یاد شده، دو کاروان ساعات اولیه صبح امروز از گذرگاه کفر لوسیون وارد خاک سوریه شده و به مسیر خود به سوی حومه شمال غربی حلب که به تازگی یک پایگاه نظامی جدید ترکیه در مسیر ارتباطی الجینه-الارتاب احداث شده، ادامه دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.