علی ربیعی سخنگوی دولت در مورد گشایش اقتصادی مطرح شده توسط دولت و آیا این طرح با موضوعات بین المللی گره خورده یا خیر؟ گفت: گشایش اقتصادی مطرح شده با مباحث پیرامون مسائل خارجی ارتباطی ندارد و مبتنی بر تصمیم گیری هایی است که به طور مداوم برای مقابله با تنش های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا، تنش های اقتصادی ناشی از تاثیرات کرونا به اقتصاد و همچنین پویایی بازار بورس و کنترل بازارهای سرمایه و کالا ، افزایش تولید داخلی و حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید و بهبود زندگی و معیشت مردم اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: دولت در تداوم سلسله سیاست‌های اقتصادی خود برای غلبه بر این بحران ها، طرح های مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آنها نشاط و عمق بخشیدن به بورس و هدایت نقدینگی در جامعه به سمت سرمایه گذاری‌های جدید و همچنین منتفع شدن عموم مردم دارای سرمایه های خرد است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: بر همین اساس از مدت ها قبل یکی از برنامه‌های دولت طرح پیش فروش نفت بوده است که از چند ماه گذشته در کمیسیون های مختلف و ستاد اقتصادی دولت بررسی شده است. این طرح اهداف چندگانه ای را دنبال می‌کند که یکی از آنها علاوه بر جمع آوری و پیشگیری از هجوم نقدینگی به سایر کالاها، امکان سرمایه گذاری جدید در سایر بخشها از جمله نفت و گاز را فراهم می‌کند.

ربیعی تاکید کرد: خوشبختانه کلیات این طرح مورد توافق سایر قوا هم قرار گرفته و از ابتدا به نحوی طراحی شده که دولت های آینده نیز بتوانند از منافع آن بهره مند شوند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین با اجرای این طرح، مردمی که سرمایه های خرد و اندک دارند نیز از آن منتفع خواهند شد. همانگونه که اشاره کردم گشایش اقتصادی، سلسله بحث ها و طرح‌هایی است که موضوع طرح پیش فروش نفت یکی از آن‌ها است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.