بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با «هیو هویت» مجری شبکه‌ای رادیویی در این کشور، گفت: «حتی جورج واشنگتن [نخستین رئیس جمهور آمریکا و از بنیان‌گذاران این کشور] هم نمی‌توانست پیش از شیوع ویروس کرونا در انتخابات ریاست جمهوری حریف من شود و قطعا کار سختی پیش رویش بود.»

او در توضیح ادعایش گفت: «نمی‌دانم دیده‌اید یا نه، اما نظرسنجی‌های هواداری از من مثل موشک به بالا می‌رفت. پیش از این همه‌گیری حتی جورج واشنگتن هم حریف من نبود، اما پس از شیوع کرونا در آمریکا مانند تمامی کشورها، حمایت از من نیز تحت تأثیر قرار گرفت و رفته رفته تنزل پیدا کرد.»

زمانی که ترامپ این سخنان را مطرح کرد صدای خنده هیوت از پشت میکروفون شنیده می‌شد.

در واکنش به این اظهارات حتی کاربران فضای مجازی نیز او را به سخره گرفتند و گفتند باید از ترامپ سوال می‌شد، آیا می‌داند جورج واشنگتن چه کسی است؟

طبق اعلام سایت «ورلد او میترز»، تاکنون ۲۰ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۸ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. در حال حاضر آمریکا با ۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۵۷ نفر مبتلا، در صدر جدول کشور‌های آلوده قرار دارد.

نظرسنجی‌های انجام گرفته در آمریکا بیانگر آن است که هواداری از دونالد ترامپ به دلیل عملکرد ضعیف دولتش در این همه‌گیری کاهشی چشمگیر داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.