محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس درباره دستورالعمل جدید وزارت بهداشت درخصوص برگزاری نماز در مساجد توضیح داد: از آنجا که با سه نفر می‌توان نماز جماعت برگزار کرد در دستورالعمل جدید از لحاظ پروتکل‌های بهداشتی تفاوت چندانی بین نماز جماعت و فرادا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله اجتماعی و حضور کوتاه مدت در مکان سربسته مساجد توصیه نمی‌شود گفت: طبیعتا اگر در مسجدی صحن یا حیاط وجود دارد اولویت با برگزاری نماز در حیاط است و اگر به تهویه فضای سربسته مطمئن نباشیم نباید در این فضا اقدام به برگزاری نماز جماعت کرد.

فرهادی افزود: در پروتکل‌ وزارت بهداشت برگزاری نماز جماعت در همه مناطق با فاصله یک متر و بدون استفاده از اقلام مشترک مثل چادر یا مُهر در فضای باز قابل اجرا است. در مناطق سفید نیز توجه به تهویه الزامی است، در مناطق سفید نیز توصیه می‌شود نماز جماعت در فضای باز برگزار شود.

معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تاکید کرد: بهتر است برگزاری نماز در حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن سربسته و با توجه به شرایط بهداشتی و تهویه، انجام شود، همچنین باید توجه داشت هدف از اجرای پروتکل‌ها کاهش ازدحام و جمعیت در مساجد است.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص میزان رضایت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در کنکور کارشناسی ارشد ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت شد در نظر سنجی که از شرکت‌کنندگان انجام شد ۹۲ درصد داوطلبان از نحوه اجرای کنکور رضایت داشتند.

 

وی با بیان اینکه پروتکل‌ها سختگیرانه توسط سازمان سنجش و آموزش کشور رعایت شد و خوشبختانه موردی از تخلفات بهداشتی گزارش نشده است گفت: همکاری سازمان سنجش در این زمینه با وزارت بهداشت مناسب بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.