اسپوتنیک گزارش داد، معمر الاریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت منصور هادی در پیروی از اربابان خود در عربستان خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران جمهوری اسلامی ایران شد و گفت که این اقدام گامی مهم است و ایران را مجبور می کند که سیاست خصمانه خود را کنار بگذارد .

وی با متهم کردن ایران به قاچاق سلاح و استفاده از این سلاح برای هدف قرار دادن منابع انرژی و گذرگاه های آبی بین المللی و همچنین تهدید امنیت و صلح منطقه ای و جهانی  مدعی شد: از سرگیری خرید و فروش سلاح با ایران درگیری های منطقه را افزایش دهد.

الاریانی گفت: نسبت به خطرات رفع تحریم های تسلیحاتی ایران هشدار می دهیم و این اقدام ضربه ای دردناک برای تلاش های ایجاد صلح و همچنین منبعی برای تهدید امنیت و ثبات منطقه وجهان است. 

وزیر دولت مستعفی یمن جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور یمن، عراق، لبنان و سوریه و تلاش برای صادر کردن انقلاب نیز متهم کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نامه ای بدون در نظر گرفتن موضع اعضای این شورا به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

در پی خبر منتشره از سوی دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر درخواست تمدید تسلیحاتی ایران و سایر اتهامات باطله از سوی دبیرکل جدید الورود این شورا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از رویکرد غیرسازنده برخی اعضای این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد : متاسفانه به نظر می رسد شورای موسوم به همکاری خلیج فارس به سخنگوی برخی کوته فکران داخل شورا و خارج منطقه مبدل شده و دبیرخانه شورا نیز با تاثیر از سیاست ها و رفتارهای اشتباه و مخرب برخی اعضای آن، بلندگوی ایران ستیزان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شورای همکاری خلیج فارس که در اوج ناکارآمدی خود است و اختلافات درونی و سیاست‌های غیر واقع بینانه باعث عقیم بودن این شورا شده، با این اقدام خود باعث نادیده گرفتن حقایق منطقه و چشم فروبستن به روی واقعیات و اولویت‌ها در این شرایط حساس شده است.

موسوی افزود: بیانیه غیرمسئولانه دبیرکل در حالی به صورت یکجانبه و دیکته شده صادر می شود که برخی از اعضای شورا حتی در زمان مشکلات اقتصادی، دست از خرید و انباشت سلاح بر نداشته و از بزرگترین خریداران تسلیحات در منطقه و جهان بوده و بدون شک منافع آمریکا نیز به فروش بیشتر تسلیحات به این کشورها با چنین رویکرد و ادعاهای واهی گره خورده است. 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه اظهار کرد : وضعیت کشتار مردم و کودکان بی دفاع در یمن از مصادیق عینی سیاست های غلط برخی اعضای این شوراست که هر روز با انواع سلاح های غربی و توسط سردمداران همین شورا در مقابل چشم جهانیان قربانی می شوند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.