بلومبرگ در ادامه درباره این قطعنامه می‌گوید: این قطعنامه از تمام کشورهای عضو می‌خواهد مانع فروش تسلیحات به ایران و از آنجا(به خارج) شده و از هرگونه «آموزش فنی، خدمات یا (تامین)منابع مالی، توصیه، دیگر خدمات و کمک‌ها برای تجهیز، فروش، انتقال، ساخت، نگهداری یا به‌کار‌گیری تسلیحات در ایران» خودداری کنند. این شبکه مطرح کرد: این پیش‌نویس جدید تقریبا همانند همانی است که آمریکا در ماه ژوئن ارائه کرد و این پیام را در بر دارد که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تمایلی به اعمال تغییراتی که از سوی متحدان و مخالفان در شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد شده است، ندارد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل با در نظر گرفتن احتمال وتوی این قطعنامه از سوی روسیه و چین گفت که «بیایید واقع‌بین باشیم. درحال‌حاضر این راهبرد درباره کشورهای دیگر عضو شورای امنیت سازمان ملل کارآمده بوده است.» او در نشست سالانه انجمن امنیتی اسپن، افزود: روسیه و چین احتمالا هر قطعنامه‌ای علیه ایران را وتو خواهند کرد.

کرافت گفت: راهبرد جهان کامل همیشه این بوده است که آنها (روسیه و چین) رای ممتنع بدهند و قطعا وتو نکنند، با این حال باید واقع‌بین باشیم. در شرایط کنونی راهبرد این است که با دیگر اعضای شورای امنیت همکاری کنیم تا چین و روسیه را به گوشه‌ای بفرستیم و آنها را توجیه کنیم.

این مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد: ما باید از کشورهای عربی، اسرائیل و کشورهای اروپایی محافظت کنیم. روسیه و چین هم نمی‌خواهند ایران به سلاح‌ اتمی دست پیدا کند. همه ما این را می‌دانیم. او در ادامه ادعا کرد: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتخاب بین آزادی و استبداد است. به‌نظر من این مساله اهمیت زیادی دارد که تلاش برای تمدید این قطعنامه را به‌موقع آغاز کردیم چراکه این مساله مهم و حیاتی است و برای چند نسل آینده روی جهان تاثیر خواهد گذاشت.

ادعای بلومبرگ درباره ارائه پیش‌نویس جدیدی از این قطعنامه در پی این مطرح می‌شود که آمریکا پیش از این نیز با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است که در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید. آمریکا به‌‌رغم خروجش از توافق هسته‌ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود از ابزارهای موجود در توافق هسته‌ای برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.