محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهمترین هدف طرح مالیات بر خانه های خالی این است که این واحدها وارد بازار مصرف شود. حال فرقی نمی کند که خانه ها متعلق به افراد حقیقی یا دستگاه های دولتی و بانکها باشد. حتی برای واحدهای در تملک دولت و بانک ها جریمه‌های سنگین تا دو برابر نسبت به شهروندان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در واکنش به این سوال که برخی عنوان می کنند تعداد خانه های خالی متعلق به بانک ها چندان قابل توجه نیست تاکید کرد: ما هیچ قضاوتی در خصوص تعداد این واحدها نداریم اما حرف من این است که حتی اگر یک خانه باشد باید به بخش مصرف برسد.

به زودی اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح می شود

وی همچنین گفت: هماهنگی های لازم انجام شده تا در آینده نزدیک افتتاح اولین پروژه های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بخشی از واحدهای مسکن مهر انجام شود. در خصوص مسکن مهر امسال شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.

وی افزود: کلنگ زنی تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی و واگذاری اراضی برای گروههای ساخت از دیگر برنامه ها است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیانی که برای مسکن ملی پول واریز کرده اند به زودی به پروژه ها معرفی خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه برای تمامی ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین شده است گفت: حتی اضافه بر این تعداد نیز زمین تامین کردیم. ‌ آماده سازی زمین ها هم در بخش هایی انجام شده است. البته آماده سازی همزمان با ساخت انجام میشود و مانع بزرگی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.