دویچه وله گزارش داد، تعداد مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ در ایالات متحده از پنج میلیون نفر فراتر رفته و کشورهایی نظیر انگلیس و یونان درگیر موج تازه ای از ابتلا شدند.

این در حالی است که تاکنون بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در جهان در سه کشور آمریکا، برزیل و هند شناسایی شده اند.

کشور برزیل نیز با ثبت بیش از ۱۰۰،۰۰۰ مورد مرگ و میر مرتبط با کووید -۱۹، پس از آمریکا در مرتبه دوم جهان قرار گرفت. در این کشور آمریکای لاتین، این ویروس ظرف مدت سه ماه ۵۰،۰۰۰ تن را قربانی کرد؛ اما این رقم ظرف ۵۰ روز دوبرابر شد. تاکنون حدود سه میلیون مورد ابتلا به کووید -۱۹ در کشور برزیل تأیید شده است. این در حالی است که «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل با کم اهمیت جلوه دادن تأثیرات منفی این ویروس با اتخاذ تدابیری که می تواند به اقتصاد لطمه بزند، مخالفت می کند.

از سوی دیگر، کشور نیوزلند صدمین روز بدون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را جشن می‌گیرد، اما مسئولان با توجه به بازگشت موج تازه‌ای از ابتلا در برخی کشورها همچنان شهروندان را به رعایت توصیه‌های بهداشتی دعوت می‌کنند.

«اشلی بلومفیلد» مدیرکل سازمان بهداشت نیوزیلند می‌گوید که «این روز نقطه عطف مهمی است اما نباید به خاطر آن مغرور شد و احتیاط را کنار گذاشت». در حال حاضر ۲۳ بیمار کووید ۱۹ در نیوزیلند شناسایی شده‌اند که همه خارج از کشور و در سفر مبتلا شده‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند.

در واقع، تجربه ویتنام که حدود ۹۰ روز را بدون شناسایی مورد جدید ابتلا پشت سر گذاشت و اکنون دوباره سخت درگیر مقابله با شیوع کرونا و گسترش بیماری کووید -۱۹ شده است، زنگ خطر را برای بسیاری از کشورها به صدا درآورد.

ویتنام تنها نمونه نیست. انگلیس یکی از درگیرترین کشورهای اروپا با همه گیری کرونا به شمار می‌رود و با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا تا روز یک‌شنبه پس از اسپانیا در جایگاه دوم کشورهای این قاره قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.