مکرون مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرد

به گفته یک منبع دیپلماتیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تهدید کرد تحریم‌هایی را علیه برخی از چهره های سیاسی در لبنان اعمال خواهد کرد. از جمله افرادی که تهدید به تحریم شده‌اند، جبران باسیل، وزیرخارجه سابق لبنان است.

 

این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، تأیید کرد مجازات تهدید شده از سوی رئیس جمهور فرانسه، شامل مسدود شدن حساب‌های بانکی این افراد در خارج از کشور و همچنین ممنوعیت صدور ویزا می‌شود. وی افزود: «مجازات های احتمالی شامل چهره‌های سنی ، مسیحی و شیعی می شوند».

این منبع دیپلماتیک مدعی شد مبارزه با فساد از جمله مهمترین دلایل تحریم‌های احتمالی علیه شخصیت‌های لبنانی است.

امانوئل مکرون در حالی از تحریم شخصیت‌های لبنانی سخن می‌گوید که پیش از این ضمن سفر به لبنان، ظاهرا بر کمک به مردم این کشور برای خروج از بحران تاکید کرده بود. حال آنکه تحریم علیه هر کشوری موجب مشکلات بیشتر می‌شود و بر بحران کنونی لبنان دامن می‌زند. اظهار نظر رئیس جمهور فرانسه نیت اصلی غرب در دامن زدن به بی‌ثباتی در لبنان را فاش کرد.

در پی انفجار مهیب در بندر بیروت، بیش از ۱۷۰ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین بیش از شش هزار نفر نیز به دلیل این انفجار مجروح شدند. عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود که بر شمار تلفات افزوده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.