عمق درگیری‌های سیاسی منطقه چگونه مشخص شد؟

به نقل از العربیه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، طی سخنانی در خصوص انفجار در بندر بیروت، لبنان را کشوری منحصر بفرد در خاورمیانه خواند و آن را الگویی در تکثرگرایی و پذیرش دیگران دانست.

بر این اساس، الکاظمی گفت: «امروز ما در کنار مردم لبنان هستیم و با این کشور در مصیبت اخیر همراهی می‌کنیم. این مصیبت همه ماست و ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحین آرزوی سلامتی می‌کنیم».

نخست وزیر عراق در کنفرانس ویژه بین‌المللی برای تأمین و پشتیبانی از بیروت و مردم این کشور تأکید کرد: «عراق، با وجود شرایط دشوار خود، جزو اولین کشورهایی بود که در کنار مردم لبنان ایستاد. عراق آماده کمک‌های بیشتر در حمایت‌های پزشکی و نیازهای مردم این کشور است».

نخست‌وزیر عراق خاطر نشان کرد: «درک عمیق ما از فضای پس از فاجعه باعث می‌شود تا ما خود را مسئول بدانیم تا در کنار برادران لبنانی در مقابله با چالش‌ها بایستیم».

وی گفت: «فاجعه بیروت عمق درگیری‌های سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین المللی در منطقه را فاش کرد».

در پی انفجار مهیب در بندر بیروت، بیش از ۱۷۰ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین بیش از شش هزار نفر نیز به دلیل این انفجار مجروح شدند. عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود که بر شمار تلفات افزوده شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.