نانسی پلوسی اقدامات ترامپ را خلاف قانون دانست

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا غروب شنبه به وقت تهران از فرمان‌های  اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای مواجهه با پیامدهای شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و آن‌ها را خلاف قانون اساسی خواند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان»  گفت، سخنان من همانند اظهارات سناتور «بن ساس» است که می‌گوید فرمان‌های اجرای ترامپ  بر خلاف قانون اساسی است. ما باید اینک نیازهای مردم آمریکا را برآورده کنیم. همانطور که مشاوران من عنوان می‌کنند، اقدامات رئیس جمهور آمریکا کاملا خلاف قانون اساسی است.

 دونالد ترامپ روز گذشته به دنبال عدم توافق دموکراتها و کاخ سفید چهار فرمان اجرایی امضا کرد. یکی از فرمان‌های اجرایی امضا شده درباره بیمه بیکاری بود و حال با فرمان وی بیمه بیکاری ۴۰۰ دلاری برقرار خواهد بود. ترامپ وعده داده در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری مالیاتهای معوقه را خواهد بخشید.

 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چندی قبل نیز گفت: «کشور ما در وضعیت اضطراری قرار دارد. مردم در حال رنج کشیدن هستند اما جمهوریخواهان درخواستها برای کمک را  نادیده می‌گیرند. در سراسر کشور، خانواده ها ساعتها در صف غذا برای کودکانشان می ایستند. جمهوریخواهان نیز با امتناع از کمک رسانی، عدم همدلی با مردم را نشان می دهند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.