نظر امیر قطر برای مقابله با بحران بیروت

امیر قطر طی نطقی در کنفرانس «حمایت بین المللی از بیروت و مردم لبنان» برگزاری این کنفرانس را نشانه عزم جامعه بین المللی برای کمک به لبنان در پی انفجار مهیب و مرگبار این کشور دانست.

«تمیم بن حمد» ارزش کمک‌های فوری قطر به لبنان طی روزهای گذشته را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت مشارکت قطر در بازسازی بیروت و حمایت از لبنان در برنامه‌ای طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

امیر قطر تاکید کرد: مقابله با بحرانی که لبنان با آن روبرو است در گرو تقویت وحدت ملی و تلاش مضاعف دولت و جامعه لبنان است.

وی همچنین اظهار داشت که گفت‌وگو در مورد مسائل داخلی لبنان باید به مردم لبنان و هوشیاری و بیداری خود آنها واگذار شود.

امیر قطر روز جمعه هم دستورات فوری برای کمک به ملت لبنان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، امیر قطر روز چهارشنبه دستور داده بود که کمک‌های پزشکی فوری به فردوگاه رفیق الحریری لبنان فرستاده شود که در آن علاوه بر دارو و لوازم پزشکی، تجهیزات لازم برای دایر کردن دو بیمارستان میدانی به منظور درمان مجروحین انفجار بیروت نیز بود.

انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر شد.

دفتر اطلاع رسانی وزارت کل بهداشت لبنان تا شب گذشته اعلام کرد که آمار قربانیان انفجار بیروت تاکنون به ۱۵۸ کشته و بیش از شش هزار زخمی رسیده و شمار مفقود شدگان هم ۲۱ نفر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.