انفجار در بیروت کار رژیم صهیونیستی بوده است؟

ساعاتی قبل انفجاری مهیب در نزدیکی منزل سعد حریری رخ داد. رسانه های خبری مختلف به بررسی این حادثه پرداختند و گفته می شود ممکن است ده ها تن در این انفجار کشته شده باشند. تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود. شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچکو سپس انفجار شدید رخ داده است. هنوز اطلاعات دقیق و موثقی از علت اصلی این حادثه منتشر نشده و گمانه زنی ها در این خصوص ادامه دارد. حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص علت این حادثه  گفت:

به نظر می رسد انفجار انبار باروت به علت گرما و اصطکاک موجب این حادثه شده باشد.طبق اطلاعات منتشر شده این حادثه در نزدیکی منزل سعد الحریری رخ داده است. بسیاری از رسانه ها این انفجار مهیب را به تصمیم دادگاه رسیدگی به ترور رفیق الحریری نخست وزیر لبنان ربط داده اند. هدف از این بحث ها این است که وانمود کنند حزب الله لبنان و جریان مقاومت در این انفجار نقش داشته است. اما به نظر می رسد که حزب الله هیچ گونه دخالتی در این ماجراها ندارد. هدف برخی از جریان های سیاسی در اصل اتهام زنی به حزب الله همزمان با صدور رأی این دادگاه است تا انگشت نشانه به سمت مقاومت اسلامی رود. 

تا زمانی که دولت لبنان نتایج آخرین بررسی ها و تحقیقات خود را اعلام نکند نمی توان در این خصوص گمانه زنی کرد. اما گفته می شود که اسرائیل توسط اشعه لیزر و از فاصله دور این انبار را مورد هدف قرار داده است. البته گمانه زنی های متفاوتی در این خصوص وجود دارد؛ اما می توان پیش بینی کرد که لبنان به سمت بحران تازه ای در ورای بحران های اجتماعی در حال حرکت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.