حسین فهیمی از فراهم شدن امکان فروش بخشی از سهام عدالت به روش غیر مستقیم در بورس خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از امروز یکشنبه برای معامله به بورس وارد می‌شوند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه، شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به عنوان اولین شرکت قابل معامله در بازار سرمایه خواهد بود، افزود: این شرکت ابتدا با سرمایه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و دارای ۴۰۰ هزار سهام دار است.

وی ادامه داد: سرمایه فعلی این شرکت در مجموع با ارزش گذاری روز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

فهیمی با بیان اینکه به طور معمول از این شرکت سرمایه گذاری به تمام دارندگان سهام عدالت که سهام ۵۰۰ هزار تومانی داشتند، ۱۲۴ هزار سهم ۱۰۰ تومانی تعلق یافته است، گفت: با توجه به ارزش بالای این سهام‌ها در بورس، به دارندگان سهام عدالت با روش غیر مستقیم توصیه می‌کنیم در نگهداری سهام خود تلاش کنند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر دارنده روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت هستند.

وی اظهار کرد: از امروز تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند.

فهیمی با اشاره به اینکه دارندگان روش غیر مستقیم در بورس دارای یک بازارگردان در شرکت‌های استانی هستند که کار معاملات آن‌ها را به صورت حرفه ای‌تر مدیریت می‌کند، گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند تمام یا درصدی از سهام خود را نزد بانک عامل که ابتدا از بانک ملی آغاز شده است به عنوان وثیقه قرار داده و از سهام عدالت برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود با دریافت کارت اعتباری استفاده کنند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و از این رو سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.