وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتی به نقل از پمپئو مدعی شد: «ورود چین به ایران منطقه خاورمیانه را بی ثبات خواهد کرد.»

 

در این توئیت به نقل از مایک پمپئو، ضمن تکرار ادعاهای واهی و تکراری واشنگتن علیه ایران ، بدون اشاره به تروریسم دولتی واشنگتن و حمایت های صریح امریکا از تروریست ها،نوشته شده است : «ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم است و به سامانه های تسلیحاتی و تجاری و پولی که از چین به این کشور سرازیر می شود دسترسی دارد که این امر فقط تهدید علیه منطقه را تشدید می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هفته پیش در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ما مطمئنا همه مفاد و همه تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران داریم، علیه حزب کمونیست چین و شرکت‌ها و نهادهای دولتی آن نیز اعمال می‌کنیم.

پمپئو مدعی شد که همکاری راهبردی چین با ایران سبب بی‌ثبات شدن خاورمیانه و به خطر افتادن رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود.

تکرار ادعای آمریکا درباره خطر همکاری ایران و چین برای ثبات خاورمیانه، این واقعیت را نشان می دهد که واشنگتن از این همکاری راهبردی احساس خطر می کند زیرا تقویت مناسبات تهران-پکن، ضمن بی اثر کردن دستکم بخشی از فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران، به نوعی باعث انزوای واشنگتن می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.