رحمان مالک، دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان، نسبت به انتقال نفت ایران به این کشور هشدار داد و گفت: این یک مسئله مهم بین‌المللی است و می‌تواند در نهایت به اعمال فشار علیه پاکستان منجر شود.

وی با اشاره به توقیف یک کشتی ایرانی در بندر کراچی به خاطر به اصطلاح قاچاق نفت ایران به پاکستان گفت: با توجه به آنکه این گونه اقدامات نقض تحریم‌ها علیه ایران است و در پاکستان هم مبنای قانونی ندارد، یک موضوع مهم بین‌المللی است که می‌تواند پاکستان را تحت فشار قرار دهد. 

این مقام پاکستانی طی هشداری به وزارت کشور پاکستان گفت: این کشتی ایرانی توسط یک سازمان آمریکایی رهگیری شده و سپس این سازمان به دولت پاکستان برای توقیف آن اطلاع داده است. 

این سازمان آمریکایی از دولت پاکستان خواسته است تا نسبت به تبعات واردات، صادرات و همچنین پالایش نفت ایران اقدامی قانونی انجام دهد. 

مالک از سازمان تحقیقات فدرال پاکستان خواست تا تحقیقاتی را درباره طرف‌های درگیر در واردات نفت خام و گازوئیل از ایران به پاکستان در دستورکار قرار دهد.

وی همچنین خواستار انجام تحقیقات در باره اقدامات مشابه در گذشته و توزیع سوخت وارداتی از محل این اقدام در شبکه توزیع سوخت این کشور شد. 

وی می‌گوید اطلاعات مربوط به محموله این کشتی نادرست بوده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.