ژنرال «آندره استرلین» رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه و «الکساندر خریاپین» کارشناس مرکز پژوهش های نظامی راهبردی آکادمی نظامی ستاد کل ارتش روسیه روز  در مقاله مشترکی در روزنامه «کراسنایا زویوزدا» ارگان وزارت دفاع روسیه این مطلب را عنوان کردند.

در ادامه این مقاله آمده است: چرا که هرگونه حمله به روسیه به معنای تلاش برای نابودی ما قلمداد می‌شود.

 به نوشته مولفین این مقاله، پیمان ان پی تی و قرارداد منع جامع آزمایشات هسته ای زیر سوال قرار دارند.

«نابودی این دو قرارداد به آغاز رقابت تسلیحات هسته ای در سراسر جهان منجر خواهد شد.ممکن است تعداد کشورهای دارای سلاح اتمی و نیز کشورهایی که در آستانه دستیابی به سلاح اتمی قرار گرفته اند نیز افزایش بیابد.» 

رئیس جمهوری روسیه روز ۱۴ خرداد ماه طی دستوری، سیاست روسیه در عرصه بازدارندگی هسته‌ای را تایید و برای اجرا ابلاغ کرد.

ارکان سیاست بازدارندگی هسته‌ای روسیه، سند برنامه‌ریزی راهبردی در عرصه دفاعی است و دیدگاه رسمی دولت روسیه به بازدارندگی هسته‌ای را منعکس می‌کند. 

در این سند آمده است: سیاست دولت روسیه در عرصه بازدارندگی هسته‌ای ماهیت دفاعی دارد و در جهت حفظ توانمندی نیروهای هسته‌ای روسیه در سطحی است که بتواند بازدارندگی هسته‌ای را تامین و دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و بازداشتن دشمن احتمالی از تجاوز به روسیه و متحدان آن را تضمین کند.

در سند بازدارندگی هسته ای روسیه گفته شده است: فدراسیون روسیه سلاح هسته‌ای را صرفا وسیله بازدارندگی می‌داند که بکارگیری آن تدبیر آخر و اجباری است و تلاش‌های لازم را برای کاهش تهدید هسته‌ای و جلوگیری از تیرگی روابط بین دولت‌ها که امکان مناقشات نظامی ازجمله با سلاح هسته‌ای را فراهم می‌کند، بکار می‌گیرد. 

توانمندی هسته‌ای روسیه در واقع سه‌گانه هسته‌ای است که شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته‌ای، ناوهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای و هواپیماهای مجهز به موشک‌های هسته‌ای می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.