محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره انفجار اخیر در بندر بیروت پایتخت لبنان اظهار داشت: این اتفاق کاملا مشکوک است؛ چرا که طرح نکبت‌بار ترامپ برای سرزمین‌های اشغالی و فلسطین اشغالی در دستورکار ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است؛ آنها می‌کوشند تمام گذرگاه‌ها و مسیرها را در اختیار خود گرفته و بتوانند نیت پلید و شوم خود را اجرایی کرده و بنا دارند سفارت رژیم صهیونیستی را در بیت‌المقدس فعال‌تر کنند.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از سیاست‌های شوم خود به دنبال محدود کردن مسلمانان به ویژه مسلمانان ساکن در فلسطین اشغالی هستند، این درحالی است که ما شاهد سکوت جهان اسلام و برنامه‌ریزی برخی کشورها به منظور ارتباط با رژیم صهیونیستی هستیم.

آصفری خاطرنشان کرد: انفجار اخیر در بیروت پیرو وعده‌هایی است که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی برای امنیت بیشتر این رژیم داده است؛ ایالات متحده تلاش دارد تا اجازه ندهد ملت‌های جهان اسلام نسبت به اقدامات خبیثانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فکر کنند و به همین جهت برای انحراف اذهان آنها برنامه ریزی می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: انفجار اخیر بیروت بسیار مشکوک است؛ چرا که صهیونیست‌ها بلافاصله برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده و در حقیقت فرار رو به جلو کردند؛ چراکه می‌خواهد اجازه ندهد افکار عمومی دنیا به فلسطین فکر کرده و می‌کوشند اذهان را اقدامات پلید و شوم صهیونیست‌ها دور کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: اگر تعداد زیادی از اتفاقات و علائم و اطلاعات در چند هفته اخیر را کنار یکدیگر بگذاریم متوجه می‌شویم که انفجار چند روز اخیر در بندر بیروت لبنان مشکوک بوده و به نظر می‌رسد حتی عمدی است؛ عده‌ای می‌کوشند محور مقاومت را دچار ضعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا دولت لبنان موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و با عوامل خاطی مقابله خواهد کرد، اما هر کسی که این کار را انجام داده باید بداند کاری بسیار غیر انسانی و شومی را انجام داده که منجر به ناامن‌سازی منطقه شده است.

آصفری اضافه کرد: نباید فلسطین را به عنوان مسأله اول جهان اسلام فراموش کنیم و اقدامات حاشیه‌ای که می‌تواند اذهان را درگیر کند جایگزین آن کنیم. به همین دلیل باید همواره مراقب نیت خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از وقوع این انفجار چندین محموله کمک را به مردم لبنان ارسال کرده و حتی اعلام آمادگی برای افزایش کمک‌ها داشته است.

وی ادامه داد: نباید انفجار بندر بیروت را اتفاقی عادی و سهوی در نظر گرفت، بلکه بایستی با دقت بسیار زیاد آن را بررسی کرده و حتی عواقب آن را هم در نظر گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.