در این بیانیه که امروز (یکشنبه) منتشر شد، تاکید شده که توقف کمک به آنروا ناقض تعهدات آمریکا در حمایت و کمک به آوارگان فلسطینی است. 

در این بیانیه آمده است: کمک کشورها به آنروا منت یا لطف از طرف کسی نیست بلکه این مساله بر همه کشورهایی که با تاسیس دولت اسرائیل در سرزمین فلسطین موافقت و از اشغال فلسطین و آوارگی ملت آن پشتیبانی کردند، واجب است. 

وزارت خارجه لبنان با هشدار نسبت به اهداف پشت پرده تصمیم اخیر آمریکا، آن را در ادامه اقدامات دیگر از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» در پارلمان این رژیم دانست. 

لبنان تاکید کرد که این اقدامات با هدف نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی موجود در لبنان و دیگر کشورها به سرزمین خود، ناکام کردن تلاش ها برای تحقق راه حل تاسیس دو کشور و نیز سوق دادن عرب های مقیم فلسطین اشغالی به ترک آنجا صورت می گیرد. 

وزارت خارجه لبنان خواستار گفت و گو و تحرک کشورها برای مواجهه با این اقدامات از طریق برگزاری نشست ویژه اتحادیه عرب و نیز نشست هایی در حاشیه اجلاس پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شد. 

وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه گذشته اعلام کرد که این کشور کمک های خود را به آنروا قطع کرد. آمریکا دلیل این اقدام را عملکرد نامناسب آنروا و اصلاح آن دانست. 

آژانس آنروا در زمینه هایی چون کمک به تحصیل و درمان هزاران آواره فلسطینی در ۵ منطقه لبنان، سوریه، اردن، کرانه باختری و نوار غزه فعالیت می کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.