اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در تماس تلفنی با " حسن دیاب" نخست وزیر لبنان با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک های مورد نیاز به این کشور تاکید کرد: ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است و مطمئن هستیم دولت لبنان این حادثه تلخ را ریشه یابی کرده و با مقصرین آن برخورد خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با آرزوی ثبات ، سربلندی و استقرار برای لبنان و موفقیت برای دولت این کشور، خاطرنشان کرد: ما در شرایط سخت تحریم قرار داریم اما در همین شرایط تنگنا در کنار دولت و مردم لبنان هستیم.

جهانگیری هراقدام تحریمی علیه لبنان در این شرایط را ظالمانه و ضد حقوق بشری برشمرد و افزود: نخستین محموله کمک های ایران امروز از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی به لبنان ارسال شده است و در این دوران سخت در کنار لبنان هستیم.

نخست وزیر لبنان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حمایت های همیشگی ایران از لبنان و همچنین کمک و ابراز همدردی مقام های جمهوری اسلامی با دولت و مردم لبنان، تاکید کرد: با وضعیت فاجعه آمیزی در لبنان مواجه هستیم اما بی تردید بیروت و لبنان به زانو نخواهد نشست و دوباره خواهد ایستاد.

«حسن دیاب » با قدردانی از کمک های ارسالی از سوی جمهوری اسلامی، از کمک های صادقانه ایران به دولت و مردم لبنان تشکر کرد و گفت: اوضاع بیروت بحرانی است و تعداد کشته ها به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده و زخمی ها نزدیک به ۴‌هزار نفر هستند اما امیدواریم که با کمک دوستان به وضعیت قبل از حادثه بازگردیم .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.