موزه و سراسرنمای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح افتتاح شد.

سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نمی‌بود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه که اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشت.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفت: یک تصور اشتباهی که دشمنان در محاسبات، راهبردها و برآوردهایشان نسبت به ملت بزرگ ایران دارند این است که با شهادت مردان بزرگ، جریان انقلاب از حرکت می‌ایستد و یا متوقف می‌شود؛ اما همواره واقعیات تاریخی در ۴۰ سال گذشته نشان داده است که شهادت موتور محرک قدرت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های مسلمان است.

وی افزود: این قاعده درباره شهادت سردار بزرگ و فرمانده فراموش نشدنی و همیشه جاویدان ملت ایران و جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برقرار است و هرچه که عظمت شهادت بزرگ‌تر باشد، رویش ها، خیزش‌ها و جاری شدن روح جهاد و شهادت در جامعه قوی‌تر می‌شود و امروز هم مشاهده می‌کنیم که مشعل مقاومت همچنان در دست سردار سلیمانی قرار دارد و مقاومت همچنان در مسیر نورانی که او افتتاح کرد، با شتابی بیشتر جریان پیدا کرد و حتی انتقام خون این سردار عزیز به یک آرمان تبدیل شده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: رزمندگان عزیز مقاومت با فرماندهی دلاورانه و شجاعانه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و البته پشتیبانی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و صنایع دفاعی توانستند در مقابل همه کفر و همه کسانی که پول سلاح و جنایتکاران شان را آورده بودند، تا منطقه را ناامن کنند، ایستادگی کردند.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۳۱ تیر امسال در دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را یک نمونه از نتیجه‌ی حضور آمریکایی‌ها برشمردند و خطاب به نخست‌وزیر عراق افزودند: آن‌ها میهمان شما را در خانه‌ی شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند؛ که این موضوع کوچکی نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه‌ی متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

بامداد روز جمعه ۱۳دی ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی‌های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید. در این حمله جنایات‌بار چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشدالعبی قهرمان عراق از جمله مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران ۵ روز بعد در پاسخ به این جنایت آمریکایی ها، در یک اقدام اولیه با چندین فروند موشک نیروی هوافضای سپاه، پایگاه عین الاسد آمریکا در خاک عراق را در هم کوبید و ادوات و تجهیزات و سوله‌های موجود این پایگاه را شخم زد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.