دعواهای حزبی صدای تاجران آمریکایی را درآورد

یکصد تاجر بزرگ و سرشناس آمریکا از شرکت‌های والمارت، فیس بوک، گوگل و الفابت در نامه‌ای به نمایندگان ارشد کنگره خواهان کنار گذاشتن دعواهای میان حزبی و تصویب هرچه زودتر بسته حمایتی از شغل‌های آسیب دیده در زمان شیوع ویروس کرونا شدند. 

تجار آمریکایی در نامه خود به نمایندگان کنگره هشدار دادند که در صورت تصویب نشدن بسته حمایتی فدرال، در پی گسترش شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور شغل‌های بیشتری از دست خواهند رفت. 

در این نامه آمده است: مشاغل کوچک برای قدرت اقتصادی کشور ما بسیار مهم هستند. این شرکت‌ها عمدتاً پول کافی برای انتظار برای واکسن ویروس کرونا ندارند و با ویرانی مالی که باعث رکود اقتصادی کنونی کشور شده مواجه هستند. 

کاخ سفید و کنگره با وجود اختلافات همچنان از دستیابی به توافقی درباره بسته بعدی محرک اقتصادی ناکام مانده‌اند. کاخ سفید دموکرات‌ها را مسئول شکست در دستیابی به توافقی کوتاه مدت درباره مزایای افزوده بر بیمه بیکاری و توقف اخراج‌ها می‌داند اما جمهوری خواهان که چند هفته‌ای را معطل آغاز مذاکرات رسمی درباره بسته محرک بوده‌اند هنوز در بین خودشان به توافقی نرسیده‌اند. 

اختلافات میان حزبی در حالی باعث عدم تصویب بسته محرک اقتصادی شده است که آمار بیکاری در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا ماهانه در حال افزایش است. 

الیس گیولد اقتصاد دان رشد موسسه سیاست‌های اقتصادی آمریکا گفت: وقتی مردم پول ندارند خرج هم نمی‌کنند و این امر تقاضا برای خرید کالاها وخدمات را کاهش می‌دهد. 

وی افزود: اگر کنگره نتواند مزایای بیکاری را دوباره تامین کند ۵ میلیون شغل دیگر در یک سال از بین خواهند رفت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.