شاخص بورس روز سه شنبه مثبت می‌شود یا منفی؟

روز تاریخی بورس یکشنبه ۱۲ مرداد ماه رقم خورد و شاخص به سد مقاومتی دو میلیون واحدی برخورد کرد و پس از آن بود که طبق برآوردها بار دیگر شاخص با عقب نشینی همراه شد و حالا کارشناسان می گویند این وضعیت نوسانی و رفت و برگشتی در بازار ادامه خواهد یافت .

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرانلاین در خصوص وضعیت شاخص بورس گفت: باید توجه کرد که  مقاومت ۲ میلیون واحدی مقاومت بسیار قوی و تاریخی است و برای عبور از آن، حجم معاملات باید تا حد زیادی بالا برود.

 وی تاکید کرد: از سوی دیگر فروشنده‌هایی هم که در بازار هستند، به خصوص فروشندگانی مثل سهام عدالت و همچنین برخی از حقوقی‌های  حاضر در بازار، بیشتر نمادهای بزرگ را تحت فشار قرار داده‌اند.

وی با بررسی وضعیت بازار در روزی که گذشت نیز گفت: شاهد آن هستیم که صف‌های فروش در پایان امروز بیشتر روی نمادهای بزرگ بازار که شاخص ساز محسوب می شوند شکل گرفته و همین امر می تواند باعث کاهش شاخص شوند.

ور در پاسخ به این سئوال که وضعیت شاخص را چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: تصور من این است که باقی مانده مرداد ماه نیز بورس در فاز اصلاح و استراحت باشد. این بدان معناست که ممکن است دو سه روز شاخص منفی باشد و دو سه روز مثبت و همین چرخه سینوسی را ادامه بدهد.

بورس

وی در جواب این پرسش که وضعیت ورود پول های حقیقی به بازار چطور است؟تاکید کرد: وضعیت حقیقی ها خوب است. باید در نظر داشت که بورس همچنان بازار بی رقیبی است و در شرایطی که سایر بازارها دچار نوعی رکود هستند این بازار با رونق خوبی روبروست.

دارابی در ادامه این مطلب افزود: در حقیقت تحولات پرحجمی در بازارهای دیگر به چشم نمی خورد. یعنی ممکن است قیمت ها در بازاری مانند املاک و مستغلات بالا برود، ولی حجم معاملات چندانی وجود ندارد و در نتیجه تا زمانی که بازارهای موازی حجم قابل ملاحظه ای نداشته باشند، بازار سرمایه تک گزینه سرمایه‌گذاری است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت نمادهای شاخص ساز را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: نمادهای شاخص ساز تحت فشار فروش سهام عدالت هستند. به خصوص در گروه هایی مثل گروه بانکی، فولادی و همچنین پالایشگاه ها میبینیم وضعیت فروش‌ها پررنگ است.

 وی پیش بینی کرد فردا نیز شاخص تحت فشار باشد.او گفت: باتوجه به اینکه تعطیلی عید غدیر خم در پیش است ممکن است حجم معاملات کاهش یابد و رکودی نسبی در روزهای اتی در بازار حاکم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.