بولتون ترامپ را تهدید کرد

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با روزنام هاندلسبلات آلمان گفت، تنها تعداد اندکی از جمهوریخواهان خواستار خروج از ناتو هستند اما در صورت پیروزی ترامپ برای دوره دیگر این موانع نیز فروخواهند پاشید و چه کسی می‌داند او می‌خواهد در دوره دوم ریاست‌جمهوری چه کاری انجام دهد؟

بولتون به اروپایی‌ها توصیه کرد، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات سوم نوامبر دیپلماسی خود را با کنگره بیشتر کنند.

او گفت: مجلس نمایندگان و مجلس سنا می‌توانند در مقابل رئیس‌جمهوری بایستند اگر قصدی برای خروج از ناتو یا عقب‌نشینی مهم دیگر نیروها از اروپا باشد مقاومت قوی از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیز می‌تواند وجود داشته باشد و این تماس با کنگره برای اروپایی‌ها بهتر خواهد بود.

ترامپ طبق نظرسنجی‌ها پس از رقیب دموکرات‌ خود یعنی جو بایدن قرار دارد. بولتون در این باره می‌گوید: نباید از قدرت حزب دموکرات در وارد کردن شکست در انتخابات بکاهیم بایدن باید در سه مناظره تلویزیونی مقابل ترامپ بایستد و هنوز ۱۰۰ روز تا انتخابات مانده و این دوره از منظر سیاست آمریکا سیاستی همیشگی است.

او درباره امیدهای زیاد به پیروزی بایدن اظهارنظر نکرد، اما گفت: من صرف نظر از این‌که چه کسی در فردای انتخابات پیروز خواهد شد از این موضوع بسیار غمگین خواهم شد. بایدن اگر ببازد باید در خانه‌اش بنشیند و بسیار بیرون نیاید و اگر پیروز شود نمی‌داند او چکار خواهد کرد ما فقط یک مشکل را به مشکل جدید دیگر تبدیل خواهیم کرد.

بولتون درباره این‌که آیا آنگلا مرکل آخرین رهبر در جهان آزاد خواهد بود گفت، تنها رهبران در جهان آزاد همان رهبران آمریکا هستند اگر رئیس‌جمهوری آمریکا قادر به این رهبری نباشد جهان غرب در خطر خواهد بود زیرا هیچ کس نمی‌تواند این جایگاه را به دست آورد.

او اضافه کرد، مرکل شخصیتی بسیار قوی در داخل اتحادیه اروپا است اما باید سوال شود که تا کی قدرت آلمان بعد از ترک او از صدر اعظمی آلمان ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد، شاید بیش از آنچه انتظار می‌رود او در این پست باقی بماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.