برگزاری مجالس محرم با رعایت مسائل بهداشتی

آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در جمع مسوولان در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی برای ماه محرم افزود: دشمن اگر بتواند امام حسین (ع) را از مردم بگیرد هم شورحسینی و هم شعور حسینی را گرفته و مجالس لهو و لعب جای مجالس سیدالشهدا (ع) خواهد گرفت و باید حواسمان جمع باشد که آب به آسیاب دشمن نریزیم.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد،  وی یکی از حساسیت‌های دشمن را موضوع معنویت در جامعه ذکر کرد و ادامه داد: یکی از امتیازات مهم مذهب تشیع پیروی از اهل بیت (ع) است و در این راستا دشمن قصد دارد با تحریف به اعتقادات مردم ضربه بزند.

امام جمعه یزد گفت: یکی از اهداف دشمن تحریف اعتقادات، عزاداری‌ها و تحریف ولایت است و می‌خواهد شعورحسینی را به جای شور حسینی القا کند و با همین ترفند مجالس امام حسین (ع) را از ما بگیرند که این کارها طراحی صهیونیست هاست.

ناصری یزدی با اشاره به اهمیت برگزاری روضه‌های خانگی و محافل یادبود شهدا یادآور شد:  تعطیلی روضه‌ها و مراسم‌های شهدا مصلحت نیست و باید لااقل در خانه‌ها این محافل برگزار شود و در فضاهای روباز صندلی گذاشت و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله مناسب ، روضه خوانی و عزاداری محرم را برگزار کنیم.

وی گفت: در این شرایط جابه‌جاییو حرکت هیات‌ها درست نیست و باید در حسینیه خودشان عزاداری کنند و همچنین تهیه و توزیع نذورات امام حسین (ع) بسته بندی بهداشتی و توزیع مناسب بین مردم و نیازمندان صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بعضی از اتباع بیگانه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از ماسک استفاده نمی‌شود افزود: باید این روزنه‌های انتقال را بست و رعایت نکات بهداشتی برای اتباع هم باید اجباری باشد.

ناصری یزدی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها و موج سواری‌ها در فضای مجازی در آستانه ماه محرم گفت: فضای مجازی را نباید رها کرد که هرکس هرچه دلش خواست بنویسد و توزیع کند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد، بر آمادگی برای محافل روضه خوانی و عزاداری با رعایت نکات بهداشتی خبر داد و گفت: اینکه از طرف بعضی از هیات‌ها در فضای مجازی اعلام شده که امسال هیات‌ها تعطیل است و مراسم ندارند اشتباه است و در واقع منظورشان این بوده که امسال هیات‌ها حرکت و جابجایی ندارند و فقط در حسینیه خودشان عزاداری خواهند کرد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی همچنین در خصوص موکب‌های پذیرایی محرم هم افزود: امسال به جای موکب‌های پذیرایی، موکب‌های سلامت با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در خدمت مردم خواهند بود.

وی از تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم مطابق با زیست بوم یزد خبر داد و افزود: به زودی این دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

در این نشست مسوولان نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری مناسب و بهداشتی محافل روضه خوانی و عزاداری مطرح کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.