محسن حاجی میرزایی با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، با اشاره به گزارش‌های مطرح‌ شده در نشست شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: نسبت کاری که انجام ‌شده باکاری که باید انجام شود، مهم است. کار درخور، متناسب با موضوع کار فرق می‌کند؛ لذا اندازه، اهمیت و عظمت کار با توجه به موضوع کار متفاوت است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با آینده یک نسل و جامعه و به تعبیر مقام معظم رهبری آینده انقلاب مواجه است. بنابراین انجام کاری با چنین وسعت، تعریف کار درخور آن متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سندی بسیار مهم و اساسی است، اظهار کرد: هیچ نهاد دیگری در قبال گام دوم انقلاب به ‌اندازه آموزش ‌و پرورش مسئولیت ندارد زیرا مقام معظم رهبری در این سند بیش از۴۰بار از جوانان نام ‌برده است لذا مخاطبین اصلی این سند جوانان است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: جوانان در بهترین دوران شکل‌گیری شخصیت و هویت‌شان در اختیار آموزش ‌و پرورش هستند، لذا وظیفه ما در قبال دانش آموزان و انتقال اندیشه‌های گام دوم انقلاب به آنان مهم است. همچنین وظیفه تبیین و تشریح گام دوم انقلاب وظیفه همه بخش‌های آموزش ‌و پرورش است. آموزش ‌و پرورش در همین راستا باید بتواند دانش‌آموزانی تربیت کند که برای یک زندگی شرافتمند در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی حرکت کند، پیشرفت جامعه را شکل دهد و همه این تربیت‌ها در آموزش ‌و پرورش شکل می‌گیرد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: مبانی نظری و تجربی می‌گوید که آینده جامعه در گرو فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت بیان امید و امیدواری در سند گام دوم انقلاب گفت: جامعه‌ای برای تحرک، سخت‌کوشی، تحول، جهش، جدیت و ... آمادگی دارد که امید به آینده داشته باشد و یکی از اهداف این بیانیه امیدبخشی به جوانان است.

حاجی میرزایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید سعید قربان که فرمودند، که با دو پدیده تحریف و تحریم مواجه هستیم، گفت: تحریف باهدف تخلیه امید و دلسرد کردن جامعه از آینده اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جامعه تحت تحریم‌های گسترده بین‌المللی است لذا نباید برنداشته‌ها و کاستی‌هایش در این شرایط تأکید کند، گفت: این نگاه ما را از داشته‌هایمان غافل می‌کند و سیطره چنین نگاهی ما را از اندیشه داشته‌هایمان غافل می‌کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: تحولاتی که در بدترین دوره اقتصاد کشور در عرصه‌های مختلف اعم از مدیریت منابع آب، پتروشیمی، فولاد، راه‌آهن، کشاورزی، صنعت و افزایش دسترسی طبقات محروم به آموزش افتاده است، گام‌های بلند و محکمی است لذا نباید با تمرکز برکاستی‌ها، ناامیدی را تزریق و قدرت مقاومت جامعه را متزلزل کنیم. در چنین شرایطی بیشتر از همه ما نسل جوان به امید نیاز دارد زیرا این نسل قرار است آینده انقلاب و ایران را بسازد.

وی با تأکید مجدد بر مفهوم امید در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب در آموزش‌وپرورش نیازمند هدف‌گذاری هستیم لذا اقدامات انجام ‌شده بدون هدف‌گذاری معنایی نخواهد داشت. نتایج فعالیت‌ها باید مشخص شود و زمانی می‌توانیم دین خود را به مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب ادا کنیم که جوان امروز از روز قبل توانمندتر و امیدوارتر شده باشد. بنابراین لازم است هدف‌ها به نتایج واقعی متصل شوند و جوانان مهارت بیشتری جهت حضور در جامعه و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: برای رسیدن به این اهداف نیازمند معلم توانمند هستیم لذا در جذب و توانمندسازی معلمان باید برنامه‌ریزی کنیم. همچنین بر برنامه درسی که توانایی اجرایی گام دوم انقلاب را داشته باشد، متمرکز شویم و نظام ارزشیابی متناسب با گام دوم انقلاب داشته باشیم که بتواند رسیدن به اهداف سند تحول و گام دوم انقلاب را ارزیابی کند؛ لذا هر مهارتی که آموزش داده می‌شود باید ارزشیابی شود و با توسعه نظام ارزشیابی باید قادر باشیم تا اهداف سند تحول و گام دوم انقلاب را پایش کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شایان‌ذکر است؛ پیش ‌از این نشست، سه جلسه برنامه‌ریزی گام دوم انقلاب با حضور نمایندگان معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز و دانشگاه فرهنگیان و با مدیریت معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شده است و امروز اولین نشست شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.