سی‌ان‌ان گزارش داد، توئیتر دسترسی «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی را به مدت ۱۲ ساعت محدود کرد.

علت اتخاذ چنین تصمیمی، انتشار فیلمی از سوی پسر ترامپ درباره مفید بودن داروی «هیدروکسی کلروکین» در درمان کرونا، عنوان می‌شود.

از آنجا که صحت ادعای کارآمدی این دارو در درمان کووید ۱۹، تائید نشده، توئیتر تبلیغ در این باره را مصداق اطلاع‌رسانی نادرست به کاربران خود تلقی می‌کند.

«اندی سورابیان» سخنگوی دونالد ترامپ جونیور اقدام توئیتر را نقض آزادی بیان در فضای مجازی توصیف کرده است.

این نخستین بار نیست که توئیتر خانواده ترامپ را برای انتشار مطالبی که با سیاست‌های این رسانه اجتماعی ناسازگار است؛ زیر سوال می‌برد.

پیشتر نیز توئیتر برخی پیام‌های رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل برخورداری از مضامین خشونت‌بار یا گمراه‌کننده، از دید عموم پنهان کرده بود.

این در حالی است که اعضای خانواده ترامپ، همچنان بر ادعای خود مبنی بر کارآمدی داروی هیدروکسی کلروکین پافشاری می‌کنند. در همین راستا، بلافاصله بعد از اقدام تنبیهی توئیتر علیه دونالد ترامپ جوان، پدرش در مقام رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد دلیل مخالفت با این دارو آن است که وی مصرفش را توصیه می‌کند.

این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا، مرکز کنترل بیماری‌های این کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی می‌گویند شواهدی مبنی بر موثر بودن این دارو بر بیماران کرونا وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.