به گزارش بلومبرگ، برغم اینکه دادگاه سانفرانسیسکو  آبان ماه سال گذشته اعلام کرد که دولت عربستان با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر از منتقدان و فعالان سیاسی خود جاسوسی می‌کند، اما دادستان‌های این دادگاه تلاش می‌کنند، اتهامات وارده بر ۲ کارمند شرکت توییتر و یک شهروند سعودی برای کمک به دولت ریاض به منظور جاسوسی از معارضان و مخالفان را رد کنند. 

دادستان‌های سانفرانسیسکو در پرونده دو صفحه‌ای خود توضیح نمی‌دهند که چرا آنان به دنبال رد اتهامات هستند اما انتخاب خود را تصمیمی بدون تعصب خواندند. 

بلومبرگ افزود، توضیح دادستان‌های سانفرانسیسکو در مورد این تصمیم به معنای آن است که آن‌ها می‌توانند اتهامات جدیدی را ارائه دهند. 

براساس پرونده‌ دادگاه سانفرانسیسکو، عربستان برای زیرنظرگرفتن فعالیت‌های منتقدان و فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی ۲ تن از کارمندان توییتر را برای جاسوسی از کاربران منتقد سعودی استخدام کرده است. 

براساس گزارش بازرسان دادگاه سانفرانسیسکو، کارمندان به کار گرفته شده در توییتر کلیه اطلاعات کاربران مشخص شده از جمله ایمیل، جزئیات توییت‌ها و محل کاربر را در اختیار دولت عربستان قرار می‌داده‌اند. 

در این گزارش که عربستان برای اولین بار توسط آمریکا به جاسوسی متهم می‌شود، دولت ریاض با اعمال نفوذ در توییتر توانسته به جزئیات کاربران بیش از یک میلیون کاربر منتقد و فعال سیاسی دسترسی پیدا کند. 

جاسوسی عربستان از منتقدان از شبکه اجتماعی توییتر در حالی مطرح می‌شود که در سال گذشته «جمال خاشقچی» نویسنده منتقد آل سعود به دستور شخص محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رسید. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.