سایت النشره نوشت: سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در واکنش به رویدادهای روز گذشته (۲۷ ژوئیه) در مرزهای جنوبی با فلسطین اشغالی این گونه اظهارنظر کرد: دفاع از لبنان تخصص نظامی و سیاسی گروهی از لبنانی‌ها نیست و غیبت تردید آمیز دولت در صحنه جنوب به سابقه دستاوردهایش پشتوانه‌ای جدید برای بهم ریختگی اضافه می‌کند، قبل از این‌که ۲۴ ساعت بعد از رخ دادن حادثه امنیتی از خواب بیدار شود و در جلسه کابینه آن را محکوم کند.

حریری همچنین تاکید کرد: نمی‌خواهم قبل اعلام حکم در هفت اوت پیش‌داوری کنم بلکه مسؤولیت ملی و اخلاقی بر من و جریان المستقبل حکم می‌کند منتظر رای دادگاه بمانیم.

او از حامیان جریان المستقبل و هم‌حزبی‌هایش خواست صبر پیشه کنند و مسؤولانه رفتار کنند و از هرگونه جنگ لفظی و اعمال نظر قبل از صدور حکم دادگاه بین‌المللی و بعد از آن اجتناب کنند.

حریری افزود: از هم‌اکنون تا هفت اوت ما همواره با شما خواهیم بود. به اذن خدا حرف دیگری خواهیم زد. ما به هفت اوت چشم دوخته‌ایم تا روز حقیقت و عدالت برای لبنان و روز قصاص مجرمان باشد.

نخست وزیر پیشین لبنان گفت: کنگره جریان المستقبل تحت شعار عدالت برای لبنان برگزار خواهد شد و شرایط سختی که تعویق آن را منجر شد مغایرتی با تعهدات کامل ما نسبت به واجبات عدالت در خصوص پرونده ترور رفیق حریری و همراهانش و قرائت نتایج دادگاه در روز هفتم اوت ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.