بنابر اعلام نیوز، گوگل در میان افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر جهان، کار از خانه را برای کارمندان خود تمدید کرده است. این باعث می‌شود غول اینترنت جهان، اولین شرکت آمریکایی باشد که چنین تصمیمی گرفته است.

این حرکت بر ۲۰۰ هزار کارمند گوگل ازجمله پیمانکاران و کارکنان تمام‌وقت در گروه آلفابت تاثیر دارد و پیش‌ازاین نیز این موتور بزرگ جستجو اعلام کرد: گزینه کار از خانه را تا ژانویه ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

ساندرا پیچای، مدیرعامل الفابت، در نامه‌ای خطاب به کارمندان گفت: "با این روش شما توانایی پیشبرد اهداف خود و کارهای داوطلبانه جهانی با گزینه کار از خانه را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ برای نقش‌هایی که نیازی به حضور در دفتر نیست، خواهید داشت و امیدوارم این امر انعطاف‌پذیری لازم برای تعادل کار را با مراقبت از خود و عزیزانتان طی ۱۲ ماه آینده ایجاد کند."

وال‌استریت ژورنال گزارش کرد، ساندار پیچای، مدیرعامل الفابت، پس از بحث و گفت وگو میان Google Lead  و گروه داخلی این شرکت این تصمیم را اتخاذ کرده است.

ایالات‌متحده، وطن اصلی گوگل، از بیماری همه‌گیر کرونا بیشترین آسیب را دیده است. بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، این کشور تا دوشنبه بیش از ۴.۲ میلیون مورد ابتلا و ۱۴۶هزار و۹۰۰ کشته گزارش کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.