خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، این وزارت خانه در بیانیه خود آورده است: داستان دهن پر کن درباره لابراتوار ووهان در چین که یک توافق سه ساله مخفیانه با پاکستان برای گسترش ظرفیت‌های و قابلیت‌های بالقوه نبرد بیولوژیکی دارد تماما ساختگی و برای منحرف کردن حقایق است.

این وزارت خانه همچنین آورده است: هیچ رازی درباره آزمایشگاه سطح ۳ امنیت بیولوژیکی پاکستان که در این گزارش ساختگی به آن اشاره شده، وجود ندارد. این آزمایشگاه برای تشخیص و توسعه سیستم محافظتی از سوی مرکز توسعه و تحقیق پاکستان برای رسیدگی به تهدیدهای سلامت، نظارت و تحقیق درباره شیوع بیماری‌ها ایجاد شده است و پاکستان به تبادل اطلاعات درباره این تاسیسات با طرف‌های عضو در کنوانسیون تسلیحات سمی و بیولوژیکی می‌پردازد که چین عضوی از آن است.

روزنامه The Australian مدعی شده بود که لابراتوار بیولوژیکی ووهان یک توافق سه ساله محرمانه با پاکستان بسته تا ظرفیت‌های نبرد بالقوه بیولوژیکی پاکستان را تقویت کند.

این گزارش بر اساس منابع ناشناس شامل برخی از اطلاعات ادعایی منتشر شد که این پروژه به طور کامل از سوی چین تامین مالی می‌شود و نام آن برنامه "همکاری برای ظهور بیماری‌های عفونی و مطالعات در مورد کنترل بیولوژیکی بیماریهای منتقل شده" است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.