اورشلیم پست گزارش داد، بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی در گفتگو با "چنل ۱۲ نیوز" تصریح کرد، برگزاری انتخابات جدید در اراض اشغالی برای جامعه و اقتصاد زیانبار خواهد بود و اگر این موضع او قرار است برایش آسیب‌های سیاسی در پی داشته باشد هزینه آن را می‌پردازد.

گانتس در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که نزاع سیاسی داخلی رو به تشدید بر سر بودجه دولتی اسرائیل ادامه داشته و چنانچه این بودجه تا تاریخ ۲۵ اوت تصویب نشود کنست به طور خودکار منحل شده و باید انتخابات جدید برگزار شود.

توافق ائتلافی میان حزب آبی و سفید و حزب لیکود صراحتا بیان داشته که باید یک بودجه دو ساله تصویب شود اما نتانیاهو اصرار دارد که یک بودجه یک ساله تصویب شود. تصویب یک بودجه یکساله به نتانیاهو فرصت آخری برای سرنگون کردن دولت، بدون واگذار کردن نخست وزیری به بنی گانتس می‌دهد. این اتفاق همچنین ممکن است در صورتی که تا پایان ماه مارس بودجه ۲۰۲۱ تصویب نشود رخ دهد. گانتس در صحبت درباره وضعیت به وجود آمده گفت: انتخابات همواره می‌تواند برگزار شود.

او همچنین گفت معتقد است که انتخابات برای اسرائیل ضرورتی نداشته و بد خواهد بود.

گانتس در صحبت‌هایش ضمن اشاره به نتانیاهو گفت: من تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا انتخاباتی در کار نباشد اما مطمئن نیستم که همه همچون من چنین تمایلی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توافق مربوط به بودجه دو ساله ثبات سیاسی به وجود می‌آورد و به نوبه خود منجر به ثبات اقتصادی نیز خواهد شد.

او همچنین گفت: شخصی که می‌خواهد جامعه را به خطر بیندازد و همچنین می‌خواهد اقتصاد را به خطر بیندازد پس از شرکتش در انتخابات استقبال می‌شود. من این کار را نخواهم کرد.

گانتس ادامه داد: من خودم را وقف آن خواهم کرد و اگر در نهایت یک بازنده سیاسی شوم آن را می‌پذیرم.

این در حالی است که تا زمان ضرب‌الاجل ۲۵ اوت برای تصویب بودجه تنها یک ماه فاصله است در حالی که معمولاً برای تصویب بودجه یک ساله فرآیند قانونگذاری در اسرائیل شامل جلسات استماع مفصل کمیته‌ای، شش هفته طول می‌کشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.