هفته گذشته محمدشریعتمداری, وزیرکار در گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: این مصوبه در کمیته فرعی کمیسیون اقتصاد دولت تصویب شده است و در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: انشاالله در هفته آینده در صحن دولت تصویب و نهایی می شود و بعد از تصویب ابلاغ خواهد, مشکلی در این زمینه وجود ندارد. طبق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن در سال جاری در صورت تصویب دولت از 100هزار تومان در سال 98 به 300هزار تومان در سال 99 افزایش خواهد یافت.

در حالی این هفته وعده وزیرکار درباره حق مسکن کارگران عملیاتی نشد که تیرماه هم به پایان رسید و اکنون وزیرکار وعده تصویب حق مسکن برای هفته آینده را داده است.

عدم تصویب حق مسکن کارگران باعث دلخوری جامعه کارگری شده است و نمایندگان کارگران به نمایندگی از جامعه 14میلیونی کارگران تعلل دولت در تصویب افزایش 200 هزارتومانی حق مسکن کارگران را بی اعتمادی به دولت می دانند و می گویند: با وجود اینکه وزیرکار در نامه ارسالی خود به جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری « قید فوریت» را ذکر است, اما تا کنون مصوبه افزایش حق مسکن در دولت بی نتیجه مانده است به معنی این است که کارگران در الویت کار دولت نیستند.

​*آخرین وضعیت تصویب حق مسکن کارگران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت تصویب حق مسکن کارگری گفت: موضوع باید ابتدا در هیئت وزیران، کمیسیون تخصصی و کمیسیون اقتصادی دولت و بعد از آن در دولت مطرح ‌شود؛ در حال حاضر این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی آماده‌ طرح در صحن علنی دولت است که امیدواریم تا هفته آینده حق مسکن تصویب شود .

وی درباره مراحل دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: این موضوع ابتدا در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سپس در یک کمیته ثانویه در سازمان تامین اجتماعی بررسی و در صورتی که بیمه بیکاری اجباری به تصویب این دو کمیته برسد، قابلیت استفاده در قواعد پرداخت های بیمه بیکاری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام در سامانه کارا اظهار کرد: حدود 220 هزار فقره تقاضا در این سامانه تاکنون ثبت شده است . 

شریعتمداری اضافه کرد: منابع پرداخت تسهیلات کرونا در حال حاضر در اختیار 15 بانک قرار گرفته که با تکمیل مدارک از سوی متقاضیان که معمولاً به صورت چک و ضامن و یا  سفته و ضامن است،انجام می‌شود. در ارقام بالاتر مانند 200 میلیون تومان نیز متقاضیان باید سایر ضمانت ها را به بانک بسپارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.