به گزارش بغداد الیوم، وزارت خارجه عراق امروز با صدور بیانیه ای از جزئیات نشست مربوط به تقویت همکاری های اقتصادی میان این کشور و آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در جریان این نشست نمایندگانی از کشورهای عراق، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند.

بر اساس این بیانیه نشست سه جانبه با هدف بررسی پروژه برق رسانی به عراق با همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

در این بیانیه آمده است، نشست فوق توسط دولت آمریکا و حمایت این کشور در راستای دستیابی به راهکار موثر در خصوص اجرای پروژه اتصال برق میان عراق و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه تقویت همکاری های اقتصادی میان آنها برگزار شد.

در پایان این نشست، بیانیه مشترکی در خصوص تاکید بر حمایت کامل دولت عراق، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از پروژه اتصال برق عراق و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که بامداد امروز صادر شد از پروژه برق رسانی به عراق حمایت کرد.

در این بیانیه که در پایگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: دولت عراق، شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا بار دیگر حمایت تمام و کمال خود را از پروژه اتصال انرژی برق میان عراق و کشورهای شورای همکاری اعلام می‌کند. آمریکا متعهد شده تا این پروژه را تسهیل کند و حمایت‌های لازم را در هر جایی که نیاز است، ارائه دهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: این پروژه بیش از آنچه مورد نیاز است، برق را برای مردم عراق فراهم کرده و توسعه اقتصادی عراق را خصوصاً در استان‌های جنوبی فراهم می‌کند.

به نظر می رسد که اقدامات آمریکا در حمایت از پروژه برق رسانی به عراق در جهت سنگ اندازی میان همکاری های ایران و عراق در این خصوص انجام می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.