مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که در هفته‌های اخیر دست به افشاگری‌های دردسر ساز علیه دونالد ترامپ زده است، به تازگی احتمال پیروزی مجدد ترامپ را در انتخابات پیش روی این کشور دور از ذهن دانست.

جان بولتون با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا و کمرنگ دانستن احتمال ابقای او در کاخ سفید گفت او نه یک جمهوری خواه محافظه کار است و به یک دموکرات لیبرال. او تنها فلسفه شخصی خود را دنبال می‌کند.

مشاور سابق کاخ سفید همچنین با زیر سوال بردن طرح معامله قرن ترامپ گفت معامله قرن به تنهایی برای تحقق صلح در خاورمیانه کافی نیست و این امر مستلزم طرح دیگری است. مشاور سابق کاخ سفید گفت تا زمانی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مجددا انتخاب نشود، نمی‌توان در خصوص موفقیت این طرح صحبتی به میان آورد.

وی همچنین استراتژی کشور‌های عرب برای برقراری صلح با تل‌آویو را تحولی مهم و راهبردی در خاورمیانه تعبیر کرد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا افزود ترامپ در درک تحولات در عرصه بین المللی با دشواری مواجه است. بولتون یادآور شد: با اینکه ترامپ حتی پیش از رسیدن به ریاست جمهوری مخالف سرسخت برجام، توافق هسته‌ای ایران بود و برغم آنکه از خروج از این توافق بسیار راضی بود با این حال برای مذاکره با رهبر ایران اشتیاق داشت.

وی همچنین عدم توانایی ترامپ در درک مسائل بین المللی را به موضوع سوریه نیز تعمیم داد و گفت تردید‌های او در قبال سوریه باعث پیشروی دیگر کشور‌ها در آنجا شد.

مشاور امنیت ملی پیشین امریکا که در حال حاضر رابطه بسیار بدی با ترامپ دارد درباره انتخابات آمریکا نیز گفت: تصمیم گرفته ام برای نخستین بار در طول عمرم به یک نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات رای ندهم. من در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به ترامپ و جو بایدن رای نخواهم داد و نام شخص دیگری را در برگه انتخاباتی خود خواهم نوشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.