جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به عنوان «دیکتاتور محبوب دونالد ترامپ» یاد کرد.

بایدن در پیامی توئیتری که در پی آزادی یک زندانی در مصر پس از ۴۸۶ روز بازداشت منتشر کرد، ضمن انتقاد از رویکرد دولت فعلی مصر برای سرکوب، شکنجه، تبعید فعالان سیاسی که به اوضاع این کشور اعتراض دارند، رئیس جمهور این کشور را دیکتاتور محبوب دونالد ترامپ توصیف کرد.

با این حال راف سانچز، خبرنگار ان بی سی نیوز با بازنشر توئیت بایدن در صفحه شخصی خود نوشت بایدن رئیس جمهور مصر را دیکتاتور محبوب ترامپ می‌داند و فهرستی از فعالان سیاسی که از سوی دولت مصر هدف قرار گرفته‌اند را متذکر می‌شود. این خبرنگار آمریکایی در پیام خود خاطرنشان کرد اوباما به وضوح از سیسی راضی نبود و او را به کاخ سفید دعوت نکرد. با این حال او از محکوم کردن به قدرت رسیدن سیسی در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک کودتا خودداری کرد.

نشریه وال استریت ژورنال پیش‌تر گزارش داد رئیس جمهور آمریکا در حالی که قرار بود در جریان نشست گروه هفت در هتلی در شهر بیاریتز فرانسه با  همتای مصری خود دیدار کند، گفت: «دیکتاتور محبوب من کجاست؟» این در حالی بود که دستکم ۱۰ مقام آمریکایی و سه مقام مصری منتظر ورود رئیس جمهور مصر بودند و حرف‌های ترامپ را شنیدند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، جنگ لفظی ترامپ و بایدن بر سر موضوعات مختلف شدت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.