ناهید جعفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به انقاد مبنی بر استثناء قرار دادن برخی از باشگاه‌های ورزشی در اجرای محدودیت‌های کرونا گفت: در اجرای محدودیت‌ها هیچگونه استثناء وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی باید بدانیم باشگاه‌های ورزشی خطرناکترین محل شیوع ویروس کرونا است چون به طور عمده سرپوشیده بوده و افراد در زمان ورزش دچار تنفس تند شده و همین عامل بر انتشار ویروس تاثیر بالایی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به این سوال که باشگاه‌داران و مربیان معتقدند ورزشکاران در باشگاه‌ها از ماسک استفاده می‌کنند و مشکل حل می‌شود تاکید کرد: ماسک زدن هنگام ورزش برای ورزشکار خطر بیشتری دارد چون دائم «دی اکسید کربن» بازدم خودش را تنفس می‌کند.

جعفری گفت: برای همین موضوع در استانداردها و محدودیت‌ها، باشگاه‌های ورزشی آخرین مکانی بود که دوباره اجازه فعالیت گرفتند.

وی اضافه کرد: اگر باشگاه یک میلیارد تومان هزینه کند نمی‌تواند ایمنی سلامتی ورزشکار را تامین کند چون ذات باشگاه در شیوع کرونا پر خطر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با انتقاد از برخی فرمانداران در حوزه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: متاسفانه گرگان جزء شهرستان‌هایی است که کمترین رعایت را در خصوص مصوبات ستاد بخصوص در بخش تالارهای عروسی و رستوران‌ها داشته است.

جعفری در خصوص نظارت بر نانوایی‌ها تاکید کرد: گشت‌های مستمر در سطح استان اجرا شده و هر نانوایی که در این شرایط کوچکترین نکته بهداشتی و پروتکل ابلاغی را رعایت نکند بلافاصله پلمب خواهد شد.

وی اضافه کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم گزارش‌های تخلف را به مراکز بهداشت و یا از طریق سامانه تلفنی 190 گزارش کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در این مدت شیوع ویروس کرونا یعنی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون 484 واحد صنفی متخلف در راستای نظارت‌های انجام شده پلمب شدند.

جعفری بیان کرد: امروز نیز در گرگان سه اکیپ گشتی مشترک با سایر دستگاه‌ها نظارت‌ها را آغاز کرده و بدون اغماض برخوردهای قانونی با افراد متخلف انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: نیاز است مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی، در صورت مشاهده تخلف موضوع را گزارش کرده تا ما نیز با استفاده از گزارش‌های مردمی برخورد هدفمند و سریعتری را داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.