سید جلال ملکی در گفت‌وگویی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١:٠۴ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله ایستگاه شماره ٩٣ به محل واقع در خیابان سبلان شمالی، قبل از بزرگراه امام علی (ع) اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان در حداقل زمان به محل رسیدند گفت: نیروها در محل مشاهده کردند که در زیرزمین یک منزل دو طبقه قدیمی به وسعت حدودا ۶٠ متر، انفجاری رخ داده است. در این منزل آقا و خانم جوانی زندگی می‌کردند که آقای حدودا ٣۶ ساله دچار سوختگی نسبتا شدیدی شده بود. وی به سرعت به مرکز درمانی منتقل شد.

ملکی ادامه داد: همزمان با رسیدن آتش نشانان، نیروها به زیرزمین رسیده و با صحنه عجیبی رو به رو شدند. آتش نشانان متوجه شدند که در این زیر زمین چندین سیلندر گاز نگهداری می‌شود که چند عدد از آن‌ها ١١ کیلویی و سایر آن‌ها کپسول های پیک نیکی بود. تعداد این دستگاه‌ها شاید به ٣٠ عدد می‌رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه احتمالا فردی که دچار مصدومیت شده در زیرزمین در حال کار با این سیلندرها بوده که منجر به انفجار اولیه شده است. خوشبختانه این حادثه منجر به شعله‌وری نشده بود اما بخشی از دیوارهای زیرزمین و طبقه بالایی را تخریب کرده بود.

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن این منزل احتمال آوار شدن منزل نیز وجود داشت که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. نیروها در حال ایمن سازی محل هستند و منزل تا دقایق دیگر به عوامل انتظامی تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به حوادث مرتبط با سیلندرهای گاز که طی مدت اخیر رخ داده است، گفت: متاسفانه در برخی از منازل افراد به صورت  ناایمن اقدام به شارژ این سیلندر ها می‌کنند و این اقدامات امکان دارد که موجب وقوع حوادث گستره‌تر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.