«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقاد تند اعضای ارشد حزب دموکرات در زمینه صدور حکم عفو برای «راجر استون» مشاور انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را جنایتکار خواند.

 ترامپ بعد از ظهر شنبه در توییتی بدین منظور نوشت: «راجر استون از سوی یک جادوگر به طورغیرقانونی شکار شد و البته هرگز نباید چنین اتفاقی می افتاد. این روی دیگر جنایتکاران است، همچون "اوباما" و "بایدن" که در کارزار انتخاباتی من جاسوسی کردند.»

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «رئیس جمهور می‌گوید اگر به‌خاطر من دروغ بگویید، اگر برایم لاپوشانی کنید به شما پاداش می‌دهم. به ‌عبارت دیگر اگر یک موش خائن باشید و همکاری کنید، من مثل یک رئیس مافیا به‌دنبالتان می‌آیم.»

شیف همچنین در حساب توئیتری خود نوشت: «با وجود ترامپ، اکنون دو نظام قضایی در آمریکا وجود دارد. یکی برای رفقای مجرم ترامپ و یکی برای دیگران.»

از سوی دیگر جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت، صدور حکم عفو برای راجر استون بار دیگر نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا خود را فراتر از قانون می‌بیند.

گزارش رسانه‌های آمریکا  نیز حاکی است که استون قرار بوده روز ۱۴ جولای (۲۴ تیرماه) خودش را به زندان معرفی کند، اما برخی از نزدیکانش با بیان اینکه ممکن است در زندان به کرونا مبتلا شود برای برخوردار شدن او از عفو یا تخفیف در مجازات لابی کرده بودند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.