محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تصویب وام ودیعه مسکن، گفت: مستاجران برای دریافت این وام باید قرارداد رسمی با کدرهگیری داشته باشند و ملک آنها طبق الگوی مصوب مسکن که برای پایتخت ۷۵متر و برای باقی شهرها ۹۰ متر است، باشد.

وی گفت: اکنون منتظر بانک مرکزی هستیم تا موافقت نهایی خود را با مبلغ پیشنهادی وام اعلام کند.

به گفته اسلامی اکنون بانک مرکزی در حال هماهنگی برای تامین منابع و تدوین شیوه‌نامه اجرایی آن با بانک‌ها است و در صورت توافق نهایی در ستاد اقتصادی دولت تصویب خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در فرآیند بررسی قرار دارد، گفت: زمان‌بر شدن اجرای این برنامه نشانه این است که یک وعده نیست بلکه برنامه دولت است و به زودی محقق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی که از امروز از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد، گفت: اجرای این قانون تاثیر زیادی روی تعدیل قیمت مسکن دارد، کسانی که خانه خالی دارند یا در معرض فروش گذاشتند یا آن را برای بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

اسلامی در خصوص حضور تعاونی‌ها در ساخت مسکن ملی، گفت: تعاونی‌های خوشنام و موفق و دارای صلاحیت در این طرح مشارکت دارند و آنهایی هم که تخلف داشتند در دادگاه‌ها پرونده آنها باز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.