سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار پیگیری و تصویب افزایش حق مسکن کارگران شد.

با توجه به عدم جلب رضایت نمایندگان کارگری در خصوص دستمزد کارگران در سال ۹۹ و برگزاری جلسات متعدد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر گردید تا حق مسکن کارگران افزایش یابد تا شاید بتوان کسری حقوق و دستمزد را تا حدی جبران نمایند.

حال با توجه به گذشت حدود ۲ ماه مصوبه شورای عالی کار، هنوز هیأت دولت آن را تصویب نکرده است.

از این رو سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نامه ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار پیگیری و تصویب افزایش حق مسکن کارگران شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جهانگیری  معاون اول رئیس جمهوری

با سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)  و احترام؛

به استحضار می رساند شورای عالی کار پس از کش و قوس های فراوان مسأله حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ را در فروردین ماه با عدم همراهی نمایندگان کارگری به تصویب رسانده و ابلاغ نمود، این امر موجب نارضایتی جامعه کارگری گردید، تا حدی که در دیدار ویدئو کنفرانسی کارگران با مقام معظم رهبری (مدظله) در هفته کارگر مطرح و حضرت آقا نیز اشاراتی به اصلاح این روند داشتند. متعاقب آن وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه شورای عالی کار را تشکیل و سعی نمودند با افزایش حق مسکن بخشی از آن کسری ها را جبران نمایند. این مصوبه حدود ۲ ماه است که منتظر تصویب هیأت محترم دولت است. بعلاوه زمزمه هایی نیز مطرح است که در صورت تصویب دولت، معوقه ماه های گذشته پرداخت نخواهد شد. این مسائل می‌تواند در دوران کرونا و فشارهای اقتصادی فعلی جامعه کارگری کشور را نگران تر و آستانه تحمل آنها را به شدت کاهش دهد.

سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برای احقاق حقوق کارگران و تعیین تکلیف این امر برای کارگران و کارفرمایان پیگیری های مختلفی انجام داده است. از معاون اول محترم نیز درخواست دارد تا تصویب این موضوع را در دستور کار دولت قرار دهند و بیشتر از این کارگران عزیز را منتظر نگذارند. بدیهی است گره گشایی از کار جامعه کارگری که وفادارترین اقشار جامعه به نظام اسلامی هستند، موجب تقویت پایه های نظام و رضایت الهی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.