حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا  با بیان اینکه گشایش باید باشد اما گشایش با مراعات تمام  دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشت و درمان باید باشد که اگر مراعات نشود اصلا امکانپذیر نیست؛ گفت: حتی دیدم در مقررات‌شان نوشتند سالن آرایش بدون رزرو قبلی ممنوع است برای اینکه اجتماع نشود. در کارهای اداری هم همین است و تجمع و کنار هم جمع شدن نباید باشد. بانک‌ها هم باید همین کار را کنند و خیلی‌ها باید قوانین جدید وضع کنند.

وی ادامه داد: پس اجتماعات را باید کلا ممنوع کنیم و اگر لازم است کمیته اجتماعی ما مجدد بررسی کند و در سراسر کشور، مراسمی را که در آن اجتماع است را کلا ممنوع کنیم. چه عزا، چه عروسی و چه مهمانی. حالا اگر کسی می‌خواهد مراسم عقدی بگیرد با یکی دو خانواده کار خود را انجام می‌دهد و درست هم هست اما اجتماع در شرایط ما امکان پذیر نیست.حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت ایرادی داشته چارچوبی برای آن ایجاد می‌کند تا مشکلی نباشد اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.

روحانی گفت: در ستاد تصویب کردیم فردی که صاحب یک مغازه و فروشگاه است خود و کارمندان ان باید دستورالعمل ها را کامل رعایت کنند و روند نظارت بر این دستورالعمل هاباید نظارت شود. نظارت بر دستورالعمل هادر مترو و اتوبوس و تاکسی را تعیین کردیم تعیین کردیم و باید انجام شود اگر این نظارت ها عمل نشود مصوبات ستاد تاثیری ندارد این مصوبات برای خومان نیست باید اجرایی شود . 

رئیس جمهور با بیان آنکه امروز در جلسه تاکید شد که وزارت بهداشت و درمان، و سازمان اداری و استخدامی و وزارت صمت، اصناف و اتحادیه ها و بقیه دستگاه‌ها نیز در صورت لزوم و ضرورت وظیفه بسیار سنگینی در زمینه نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا دارند، خاطر نشان کرد: حتی قوه قضاییه و دادستان ها نیز هر جایی که لازم است ما را یاری کنند تا پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد به خوبی اجرا شود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.