هادی خانی معاون فناوری های مالیات در نامه‌ای به محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی از حذف محدودیت ارسال اظهارنامه از طیق سیستم‌های شخصی مودیان خبر داد.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۲۳۰/۱۲۱۱۴/د مورخ ۱۳۹۹.۴.۲ در خصوص امکان ثبت و ارسال الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ از طریق اتحادیه ها و تشکل های صنفی، به استحضار می رساند، با عنایت به شرایط حال حاضر کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع، این معاونت اقدام به حذف محدودیت ارسال اظهارنامه از طریق سیستم‌های شخصی مؤدیان نموده است. بنابراین مودیان مالیاتی آشنا به کاربرد رایانه می توانند از طریق رایانه های شخصی اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه خود و وابستگان نمایند.

به علاوه همه اتحادیه ها و تشکل های صنفی و دفاتر خدمات الکترونیکی می توانند بدون محدودیت نسبت به ثبت و ارسال اظهارنامه های الکترونیکی مبادرت کنند.

شایان ذکر است راهنمای نصب نرم افزار و تکمیل و ارسال اظهارنامه در سایت سازمان موجود می باشد؛ با این وجود این معاونت آمادگی دارد، در صورت نیاز آموزش های حضوری به نمایندگان تمامی اتحادیه ها و تشکل های صنفی که آشنا به کاربرد رایانه باشند، ارائه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.