خبرگزاری "وفا" فلسطین گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص حل مسأله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی رایزنی کرد.

محمود عباس در این گفت‌وگوی تلفنی برگزاری موفقیت آمیز همه‌پرسی در مورد اصلاح قانون اساسی روسیه را که بیانگر اعتماد مردم روسیه به رهبری حکیمانه رئیس جمهور آن است به پوتین تبریک گفت.

محمود عباس، رئیس جمهوری روسیه را در جریان آخرین تحولات سیاسی فلسطین به ویژه درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع روسیه در حمایت از تحقق صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، مخالفت با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و نیز حمایت از دستیابی ملت فلسطین به استقلال‌، آزادی و حقوق مشروع آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی در جریان این تماس تلفنی بر آمادگی فلسطین برای رفتن بر سر میز مذاکرات صلح بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و تحت نظارت کمیته بین‌المللی چهارجانبه (سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا) و نیز با مشارکت کشورهای دیگر تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های مهم و کارآمد روسیه برای تحقق آشتی ملی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها قدردانی کرد و خواستار تداوم این تلاش‌ها شد.

محمود عباس همچنین از تلاش‌های روسیه در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا‌، تقدیر و تشکر کرد و پوتین را در جریان آخرین‌ تلاش‌های فلسطین برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مهار این ویروس قرار داد.

در همین راستا، پوتین نیز بر حمایت کشورش از دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و پایبندی به اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد که کشورش پیشرفت چشمگیری در ممانعت از شیوع این ویروس داشته است.

پوتین و محمود عباس بر سر ادامه هماهنگی و رایزنی‌های دوجانبه درخصوص موضوعات مهم و  مورد توجه دو طرف و نیز مسائل بین‌المللی به اتفاق نظر رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.